Το πρόγραμμα Therapressure είναι ένα ανώτερο θεραπευτικό πρόγραμμα για την αισθητηριακή αμυντικότητα, το οποίο αναπτύχθηκε από την Patricia Wilbarger. Διαβάστε περισσότερα
Η αισθητηριακή αμυντικότητα είναι μία ομάδα συμπτωμάτων τα οποία έχουν σχέση με αρνητικές ή αμυντικές αντιδράσεις του ατόμου σε ακίνδυνα ερεθίσματα προς ένα ή περισσότερα αισθητηριακά συστήματα. Διαβάστε περισσότερα
Το πρόγραμμα Therapeutic Listening® είναι ένα ειδικό πρωτόκολλο ακρόασης το οποίο αναπτύχθηκε από την εταιρεία Vital Links και συγκεκριμένα από τη Sheila Frick, αμερικανίδα εργοθεραπεύτρια. Διαβάστε περισσότερα
Για να καταλάβουμε καλύτερα για ποιο λόγο ένα υπερδραστήριο παιδί αναζητά συχνά και έντονα ερεθίσματα θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τη σχέση μεταξύ συμπεριφοράς, μάθησης και αισθητηριακής επεξεργασίας ή ολοκλήρωσης. Διαβάστε περισσότερα
Με τον όρο “υπερδραστηριότητα”, ο οποίος συχνά αντικαθίσταται από τον όρο “υπερκινητικότητα”, περιγράφουμε μια κατάσταση αυξημένης εγρήγορσης, η οποία δεν βοηθά το παιδί να συμμετέχει λειτουργικά σε απλές καθημερινές δραστηριότητες. Διαβάστε περισσότερα
Οι γραφοκινητικές δεξιότητες προϋποθέτουν τον αποτελεσματικό συνδυασμό δεξιοτήτων οπτικής αντίληψης και κινητικού συντονισμού. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει... Διαβάστε περισσότερα.
Ένα παιδί παρουσιάζει δυσκολία σε γραφοκινητικές δεξιότητες όταν εντοπίζουμε ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:... Διαβάστε περισσότερα
Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία ορίζεται η μία πλευρά του σώματος ως πιο ανεπτυγμένη ή εξειδικευμένη για την εκτέλεση απαιτητικών δοκιμασιών ονομάζεται πλευρίωση ή πλευρική επικράτηση... Διαβάστε περισσότερα
Το ψαλίδι είναι ένα από τα βασικά εργαλεία που καλείται το παιδί να χρησιμοποιήσει σε μία σχολική τάξη. Όταν χρησιμοποιείται σωστά, οι δραστηριότητες κοπής ενεργοποιούν και εξασκούν τους ίδιους μύες... Διαβάστε περισσότερα
Το ψαλίδι είναι ένα από τα βασικά εργαλεία που καλείται το παιδί να χρησιμοποιήσει σε μία σχολική τάξη. Όταν χρησιμοποιείται σωστά, οι δραστηριότητες κοπής ενεργοποιούν... Διαβάστε περισσότερα
Όταν ένα παιδί παρουσιάζει γραφοκινητικές δυσκολίες ο πρώτος παράγοντας που εξετάζεται είναι ο τρόπος σύλληψης του μολυβιού ή αλλιώς η λαβή του μολυβιού. Η πιο συνηθισμένη λαβή είναι... Διαβάστε περισσότερα
Σε ένα παιδί η διαδικασία ανάπτυξης μιας λειτουργικής λαβής ξεκινά από τους πρώτους μήνες της ζωής του, τότε που αρχίζει να φέρνει το βάρος του προς τα χέρια (πχ έρπισμα, μπουσούλημα) και πειραματίζεται με τα πρώτα του παιχνίδια... Διαβάστε περισσότερα