Τι είναι το Astronaut training;

To Astronaut Training είναι ένα ακριβές, ισχυρό, θεραπευτικό πρωτόκολλο που έχει σχεδιαστεί για να αναπτύξει τη βέλτιστη αιθουσαία λειτουργία. Αναπτύχθηκε από την εταιρία Vital Links και συγκεκριμένα από τους εργοθεραπευτές Mary Kawar, Sheila Frick και Ron Frick. To πρωτόκολλο βασίζεται στη σημασία ενός υγιούς αιθουσαίου συστήματος και στη χρήση του ως γέφυρας μεταξύ της αισθητηριακής επεξεργασίας και του ελέγχου της κίνησης, σε συνεργασία με την όραση και την ακοή. Διαβάστε περισσότερα για το αιθουσαίο σύστημα εδώ.

Πώς ακριβώς εφαρμόζεται το πρόγραμμα;

Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί δραστηριότητες στροφικής και γραμμικής κίνησης, καθώς και οφθαλμοκινητικές ασκήσεις σε συνδυασμό με την ακρόαση ειδικά επιλεγμένης μουσικής. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:

Ασκήσεις προετοιμασίας, που σκοπό έχουν να αυξήσουν την ανοχή στις στροφικές κινήσεις, ώστε να αποφευχθεί η ζαλάδα.

Στροφική κίνηση με μάτια κλειστά, για την ακριβή ενεργοποίηση της αιθουσαίας λειτουργίας.

Οφθαλμοκινητικές ασκήσεις, ώστε να εδραιωθούν οι αλλαγές που προέκυψαν από την στροφική κίνηση.

Γραμμική κίνηση, με σκοπό την ενδυνάμωση του κορμού και την εξισορρόπηση της αιθουσαίας λειτουργίας.

Μουσική, η οποία υποστηρίζει ποικίλες λειτουργίες, όπως την έκλυση συγκεκριμένων οφθαλμικών κινήσεων, το χρονισμό, την κατεύθυνση και τη διάρκεια της κίνησης, την ενίσχυση της προσοχής, αλλά και τη ρύθμιση της επίδρασης των ασκήσεων στο αιθουσαίο σύστημα.

Ποια είναι τα οφέλη του προγράμματος;

Η ειδική γραμμική και περιστροφική ενεργοποίηση με το πρωτόκολλο Astronaut Training θα διασφαλίσει ότι το αιθουσαίο μας σύστημα μπορεί να υποστηρίξει επαρκή και αποτελεσματική κίνηση για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων παιχνιδιού και για την ενίσχυση της μάθησης και της μνήμης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η κίνηση είναι το κλειδί για όλες τις πτυχές της ζωής, συνεπώς το αιθουσαίο σύστημα είναι κεντρικής σημασίας για την επιβίωσή μας, καθώς και για την ικανότητά μας να λειτουργούμε στην καθημερινή ζωή.

Ελλείμματα στην αιθουσαία λειτουργία εντοπίζονται συχνά σε παιδιά με καθυστέρηση στην κινητική ανάπτυξη, δυσκολίες αντίληψης ή προσοχής, μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικά προβλήματα, διαταραχές του λόγου και σε παιδιά με αυτισμό. Για παράδειγμα, η βαρυτική ανασφάλεια μπορεί να κρύβεται πίσω από το φόβο ενός παιδιού να κάνει κούνια και να σκαρφαλώσει στην παιδική χαρά ή να μπει σε έναν ανελκυστήρα.

Ποιος είναι ο απαιτούμενος εξοπλισμός;

Για την εκτέλεση του πρωτοκόλλου χρησιμοποιείται αιωρούμενος και επιδαπέδιος εξοπλισμός, όπως περιστρεφόμενη σανίδα, πατίνι, κούνιες, λύκρα, μπάλες γυμναστικής και οπτικοί στόχοι.

Για ποιες ηλικίες είναι κατάλληλο;

Το πρωτόκολλο μπορεί να εφαρμοστεί και είναι αποτελεσματικό σε παιδιά όλων των ηλικιών, ακόμη και σε βρέφη, με την κατάλληλη υποστήριξη.


Πηγές:

Bundy, A.C., Lane, S.J., Myrray, E.A. (2002). Sensory Integration: Theory and Practice (2nd ed). Philadelphia: F.A.Davis.

Frick S., Frick R. & Kawar M., (2005). Astronaut Training: A Sound Activated Vestibular-Visual Protocol for Moving, Looking and Listening. Vital Links, Madison, WI.


Comment